Vivim l’esport

L’activitat física és essencial pel manteniment i millora de la salut i la prevenció de les malalties per a totes les persones i a qualsevol edat.

Ja des d’Educació Infantil i després a l’Educació Primària familiaritzem els alumnes en la pràctica de l’esport, ja que som conscients dels beneficis que aquest porta:

− Contribució al desenvolupament integral de la persona.

− Control del sobrepès i de l’obesitat.

− Millor maduració del sistema nerviós i augment de les destreses motrius.

− Millor rendiment escolar i sociabilitat.

− Cohesió dels grups

Si bé, l’esport rei a la nostra escola és el bàsquet, al que juguen molts dels nostres alumnes, els donem a conèixer d’altres: bàdminton, voleibol, hoquei, atletisme, natació… amb la finalitat que es familiaritzin amb d’altres disciplines esportives.

Quan hi ha algun aconteixement esportiu de rellevància a la nostra ciutat també el fem viure als nostres alumnes perquè es sentin partícips i el visquin en primera persona.

16286062344_f9dd59a50d_o

HOKEI

16288444423_3247876b7f_o

HOKEI2

[/item]

Natació

Els alumnes de P4-P5 d’Educació Infantil i els de 1r i 2n d’Educació Primària realitzen cada curs escolar un curset de natació amb la finalitat que perdin la por a l’aigua i aprenguin a saber desenvolupar-se correctament dins del medi aquàtic.

A més, cada any els alumnes de totes les edats, prèvia prova, participen també al campionat de Natació Escolar que organitza el Patronat d’Esports de l’Ajuntament de Mataró a les instal·lacions de la Piscina Municipal.

jan molina

[/one_half_last]

Jornades Esportives

Un cop l’any organitzem les Jornades Esportives amb la finalitat que els nostres alumnes coneguin esports diferents tant dels que es treballen normalment a l’escola com als que practiquen fan fora de l’horari escolar i, a més, practicats en els llocs més adients.

Des d’ Educació Infantil gaudeixen d’uns dies dedicats enterament a l’esport.

El caràcter que donem a aquestes jornades no és tan sols competitiu, sinó que intentem que sorgeixi una cooperació entre classes de manera que els/les alumnes visquin la part més lúdica de l’esport.

Aquestes es realitzen com a cloenda del segon trimestre del curs escolar.

Jornades Esportives

Cursa popular Balmes

És tradició a la nostra escola que a final de cada curs es porti a terme la cursa popular a la que poden assistir, a més dels alumnes i els seus familiars, exalumnes i simpatitzants de l’escola.

No hi ha guanyadors. Es tracta de participar conjuntament d’aquest acte esportiu on poden córrer junts pares, avis, tiets… amb els nens i nenes. Al finalitzar tots reben una medalla de participació.

cursa4

cursa 3

[/one_half_last]

Marató Escolar

Mitja Marató i Marató Escolar

Cada any el primer diumenge de desembre es celebra la Mitja Marató “Ciutat de Mataró”, que s’ha consolidat com una prova atlètica de referència i que mou més de 2000 participants.

Les escoles som convidades el mateix dia a participar a la Marató Escolar també organitzada per l’Institut d’Esports que està adreçada als alumnes de la ciutat perquè participin d’aquesta cursa amb un esperit lúdic i festiu i sense classificació.

Nosaltres hi participem cada curs dins del programa Vivim l’esport que organitza la nostra escola.