El projecte de la prehistòria

Recordeu setmanes enrere, que vam presentar la proposta de treballar per projectes, aquest curs, a l’àrea de plàstica? Doncs avui hem començat a fer les exposicions orals de cada projecte individual. Per fer-ho, ens hem preparat al llarg d’una setmana aquella informació que cal mostrar a la resta de companys de l’aula: quin ha estat el meu interès (temàtica), el motiu d’aquest (justificació), la creació artística (què he fet, plàsticament i què he requerit per a realitzar-ho), així com la connexió de l’obra amb l’interès inicial. A més, per a fer-ho amb criteri, rigor i professionalitat, hem utilitzat una rúbrica.

I pensareu, què és una rúbrica? Doncs es tracta d’un instrument d’avaluació formativa que consta d’una taula de doble entrada, la qual és el primer cop que la utilitzem per avaluar-nos, així que n’estem aprenent i familiaritzant amb aquesta! A més, en un dels eixos s’especifiquen els criteris d’avaluació de realització de les tasques i, en l’altre, els criteris d’avaluació dels resultats, normalment en 4 categories de qualitat (expert, avançat, aprenent i novell). El més important és que, ens permet saber en quin moment d’aprenentatge es troba l’alumne/a i, alhora, li permet saber què ha de fer per millorar. També serveix per compartir els objectius d’aprenentatge i els criteris d’avaluació, fet que ajuda a preparar-nos aquesta exposició oral.

Amb tot, doncs, aquesta rúbrica l’omplim personalment i, alhora, la comparem amb la del mestre, la qual també forma part del nostre procés d’aprenentatge, igual que tot el procés de creació del projecte.

Voleu veure’n alguns dels resultats? Aquí ho teniu! Fixeu-vos… Quina passada!

 

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.