La lectura a l’aula

Setmanalment dediquem, dins del nostre horari lectiu, mitja hora a la lectura d’un llibre escollit personalment, més enllà de gaudir de l’espai de lectura dins l’àrea de llengua catalana (que aquest curs se’ns ha acumulat la feina, tenim dos llibres per a llegir!) i també, a través del taller d’expressió. Amb tot, doncs, la lectura és, en certa part, protagonista del tarannà a la classe de cinquè… I això, famílies… ÉS UNA GRAN OPORTUNITAT!

La lectura ens ajuda a desenvolupar les habilitats lingüístiques (fluïdesa, vocabulari, etc.); a exercitar el cervell (les xarxes neuronals es mostren actives, de tal manera que l’activitat cerebral s’exercita i impulsa a les habilitats involucrades en aquesta); a fomentar l’interès per a conèixer (indueix a fer preguntes, crear hipòtesis, a entendre el món que ens envolta, etc.); a desenvolupar la imaginació i la creativitat (els llibres permeten als infants transportar-se a altres llocs, viatjar amb la imaginació, etc.); a crear vincles (amb l’entorn, amb les persones, etc.); la lectura és, doncs, una forma d’entreteniment purament beneficiosa per a qualsevol ésser humà.

Amb tot, doncs, creiem que és realment important fomentar l’espai de lectura, per tal que els infants tinguin un espai on endinsar-se i submergir-se en aquest món: comprendre que, la lectura, també és una forma d’esvair-nos de la realitat, de relaxar-nos, de desconnectar i, amb tot, descobrir nous coneixements, misteris i històries d’una forma totalment beneficiosa! I com a mostra… un tastet dels llibres d’elecció personal d’aquesta estoneta a la lectura. Vegeu!

 

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.