Aquest matí hem anat al Parc Central per participar a la Jornada del Dia Internacional de les persones amb diversitat funcional.
L'activitat estava formada per 6 tallers vivencials on els alumnes han pogut prendre consciència de les barreres que moltes vegades es troben aquestes persones, i de la importància de fer accessible les ciutats i el nostre entorn.
Taller 1: Esport adaptat: Boccia. Fundació ECOM
Boccia és un esport que practiquen les persones amb discapacitat física, i els alumnes de 3r han jugat en parelles utilitzant una cadira de rodes.
Taller 2: Com ens sentim? CENTRE DE FORMACIÓ I PREVENCIÓ
En aquest taller han treballat les emocions, i després entre els membres de cada grup han fet un mural a partir de quines emocions els transmetia aquells colors que tenien a la taula.
Taller 3: Tot és possible. ONCE
Com podríem jugar a jocs de taula, llegir, dibuixar... sense el sentit de la vista?
En aquest taller han pogut veure com és l'escriptura braille, els seus llibres i fer el seu nom utilitzant els punts, gràcies a l'explicació d'una persona cega.
Taller4: Llengua de signes. CENTRE DE PERSONES SORDES MATARÓ, MARESME.
En aquest taller han tingut contacte amb aquesta llengua a través d'una persona sorda que ens ha ensenyat a fer algunes paraules i expresions.
Taller 5: Eslàlom. Circuit amb cadira de rodes. DIVER MATARÓ
Les persones que van en cadira de rodes són molt conscients de les barreres que es troben a la ciutat i a l'entorn. En aquest taller han comprovat com pot ser de difícil moure's sense rampes...
Taller 6: Jocs Gegants d'en Santi. FUNDACIÓ MARESME
Pertany a les persones que tenen unes limitacions de la intel·ligència, que tenen dificultats per aprendre i comprendre, i limitacions per adaptar-se a l’entorn.
En aquest taller han estat jugant a jocs adapats.
I abans de marxar hem anat a la carpa d'Accessibilitat per entregar els treballs que els alumnes de 3r hem estat fent a les classes de llengua i tutoria.
Havien de pensar què farien perquè totes aquestes persones que tenen una discapacitat física, sensorial, intel·lectual o de salut mental tinguéssin un món més accessible.
En aquesta jornada hem pogut visibilitzar les persones amb diversitat funcional i que hem d'aconseguir que les ciutats siguin més accessibles per a totes elles, a més a més de la gran tasca que realitzen les entitats del sector.
Els alumnes de 3r ho han pogut viure d'una manera molt vivencial i ens ha ajudat a reflexionar.
Comments