Sortides

Per tal de complementar els coneixements treballats a classe portem a terme diferents sortides al llarg del curs, ja siguin per la nostra ciutat, la nostra comarca o per diferents indrets de Catalunya.

Pretenem que els nostres alumnes vegin en primera persona diferents entorns naturals, històrics o culturals, que valorin el patrimoni… Els apropem a l’art, a la música, al teatre perquè creiem que tot això els ajuda a la seva formació integral.

Cada any, tant pels alumnes d’Educació Infantil 3 i 4, com pels de 1r a 5è d’Educació Primària, organitzem colònies, amb doble finalitat: d’una banda el coneixement exhaustiu d’un entorn concret, i per altra, no menys important, afavorir la convivència i la cohesió del grup/classe.

Pels alumnes de 6è de primària es prepara el Viatge de Fi de Curs. Aquest pretén fonamentalment que els alumnes gaudeixin d’una manera més lúdica de diferents activitats en grup sense oblidar però el caire cultural.

Al llarg del curs, per etapes, per cicles o per cursos, els nostres alumnes fan diferents sortides per tal de conèixer l’entorn més immediat. Els primers cicles de Primària tenen dins el programa la visita a la ciutat: coneixent la comissaria de la Policia local, el transport públic, l’Hospital, el Parc de bombers, l’Ajuntament, etc. Els de cicle superior visiten el clos arqueològic de Torre Llauder, el local dels Armats, el Museu Comarcal, etc.

Cada trimestre tenim programada una sortida que ens ha de permetre veure “in situ” allò que hem après o que hem treballat a l’aula. Variada és l’oferta que hi ha per tots els cursos d’aquestes sortides culturals, que van des de les obres de teatre (en anglès, principalment) a les audicions musicals (Liceu, Palau de la Música, Auditori), la visita als Museus, la realització de rutes d’història, etc. i, amb tot, l’objectiu és aportar més informació sobre els temes treballats a classe.