Vivim l’esport

L’activitat física és essencial pel manteniment i millora de la salut i la prevenció de les malalties per a totes les persones i a qualsevol edat.

Ja des d’Educació Infantil ( Psicomotricitat) i després a l’Educació Primària ( Educació Física) familiaritzem els alumnes en la pràctica de l’esport, ja que som conscients dels beneficis que aquest porta:

− Contribució al desenvolupament integral de la persona.

− Control del sobrepès i de l’obesitat.
− Millor maduració del sistema nerviós i augment de les destreses motrius. − Millor rendiment escolar i sociabilitat.
− Cohesió dels grups

Si bé, l’esport rei a la nostra escola és el bàsquet, al que juguen molts dels nostres alumnes, els donem a conèixer d’altres: bàdminton, voleibol, hoquei, atletisme, natació… amb la finalitat que es familiaritzin amb d’altres disciplines esportives.

Quan hi ha algun aconteixement esportiu de rellevància a la nostra ciutat també el fem viure als nostres alumnes perquè es sentin partícips i el visquin en primera persona.

16286062344_f9dd59a50d_o

HOKEI

16288444423_3247876b7f_o

HOKEI2

Natació

Els alumnes de P4-P5 d’Educació Infantil i els de 1r i 2n d’Educació Primària realitzen cada curs escolar un curset de natació amb la finalitat que perdin la por a l’aigua i aprenguin a saber desenvolupar-se correctament dins del medi aquàtic.

A més, cada any els alumnes de totes les edats, prèvia prova, participen també al campionat de Natació Escolar que organitza el Patronat d’Esports de l’Ajuntament de Mataró a les instal·lacions de la Piscina Municipal.

jan molina

Jornades Esportives

Un cop l’any organitzem les Jornades Esportives amb la finalitat que els nostres alumnes coneguin esports diferents tant dels que es treballen normalment a l’escola com als que practiquen fan fora de l’horari escolar i, a més, practicats en els llocs més adients.

Des d’ Educació Infantil gaudeixen d’uns dies dedicats enterament a l’esport.

El caràcter que donem a aquestes jornades no és tan sols competitiu, sinó que intentem que sorgeixi una cooperació entre classes de manera que els/les alumnes visquin la part més lúdica de l’esport.

Aquestes es realitzen com a cloenda del segon trimestre del curs escolar.

Jornades Esportives

Cursa popular Balmes

És tradició a la nostra escola que a final de cada curs es porti a terme la cursa popular a la que poden assistir, a més dels alumnes i els seus familiars, exalumnes i simpatitzants de l’escola.

No hi ha guanyadors. Es tracta de participar conjuntament d’aquest acte esportiu on poden córrer junts pares, avis, tiets… amb els nens i nenes. Al finalitzar tots reben una medalla de participació.

cursa4

cursa 3

Marató Escolar

Fa més de 25 anys l’Institut d’Esports de Mataró organitza la marató escolar. Aquesta activitat va començar com una activitat paral·lela a la Mitja Marató “Ciutat de Mataró”, consolidada prova atlètica de referència. Amb el temps, la Marató Escolar ha anat creixent i ha augmentat de tal manera que és una activitat consolidada dins del calendari escolar.

Aquesta activitat va adreçada als alumnes de la ciutat perquè participin d’aquesta cursa amb un esperit lúdic i festiu i sense classificació.

Nosaltres hi participem cada curs dins del programa Vivim l’esport que organitza la nostra escola.